GRATIS E-BOOK

De Kracht van
Brand Archetypes

In de wereld van marketing en merkontwikkeling draait alles om het creëren van een krachtige en blijvende connectie met je doelgroep. Brand Archetypes kunnen jou helpen je doelgroep beter te begrijpen. De theorie is bedacht door psycholoog Carl Jung en is bedoeld om de relatie te illustreren die een doelgroep heeft met een merk. 

In totaal zijn er 12 archetypen, met ieder een eigen karakterprofiel waarin elk merk geplaatst kan worden. Deze archetypen zijn gebaseerd op een reeks persoonlijkheidseigenschappen, principes en doelen. Als merkstrateeg of merkeigenaar is het jouw taak om uit te zoeken hoe jouw klant (of jouw merk) specifieke doelen kan bereiken. Om dit te doen, moet je de marktpositie van het merk begrijpen - hoe ziet het publiek het merk? En wat is hun relatie met het merk?

Dit e-book is jouw gids naar het begrijpen en toepassen van de archetypen die de kern vormen van succesvolle merkidentiteiten. Of je nu een ondernemer, marketeer of merkeigenaar bent, deze inzichten zullen je helpen om de emoties, verlangens en overtuigingen van je doelgroep te begrijpen.